Mar 8, 2009

Bila kite syg org tu...

Bila kita syg org tu Kita terima je apa yg org tu kata
Tp bila kita kata dia? Hati kata takpe manusia tak perfect....

Bila kita syg org tu Kita tnggu dia lame pn x pe
Tp bila dia tnggu kita???dia mrh2 Hati kata ala, adatlah ada yang mnnunggu n dtnggu....

Bila kita syg org tu Kita x tdo pn x pe lyn dia yg ngah bosan,
Tp bila kita bosan¿ Ada dia layan kita? HAti kata x pe dia busy kot.....
Bila kita syg org tu Kita gdh ngan dia, kita diam je
Tp dia heboh 1 dunia HAti kata x pe, dia tension tu.....

Bila kita syg org tu Kita kol nak ckp ngan dia
Tp dia pulak xjawab fon
Bila jd cm2, x pe HAti kata, x pe k buat cam ne dh nasib.

Bila
kita syg org tu Kita bercerita dgn dia,ibarat crita ngan tunggul lg baik
Tp bila dia bercerita ngan kita Kita dgr, sepatah2 kite ingt HAti kata x pe syg la katakn...

Bila kita syg org tu Kita sanggup bg dia rest bila dia letih,
Tp bila kita letih, dia srh jugak kita lyn dia bila dia bosan Adil ker?
HAti kata, ala bukan selalu pun..

Bila
kita syg org tu Kita jadi cam org gila bila dengar dia sakit,
Tp bila kita sakit, Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan hari kesakitan kita,
HAti kata, ala x pe, x kn dia nak berkepit ngan kita 24 jam....

Bila
kita syg org tu Kita x prnh pntingkan diri sndri
Tp dia hpokrit thp gaban
HAti kata x pe, dia mmg cm2 kene lah trima..

Bila kita syg org tu,, Kita syg nk tngglkn dia slama2nya
Tp dia x tahu kita berdpn dgn maut, Wlpn kita skt,
dia kata kat kita,sakit bese2 jer, jgn nk mngarut
HAti kata, cmnelah dia bila kita x de, msti dia hepi..

Bila kita syg org tu Kita x snggp tngk dia derita
Tp dia x prnh hargai diri kita, HAti kata, tau x btapa kita syg kan dia????

Bila
kita syg org tu Kita snggup tngglkn dia selama2nya untk dia bhgia
Tp adakah dia tahu pngrbanan yg kita lakukan itu???... fikir2kan...

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

16 kaki menyibuk: on "Bila kite syg org tu..."

Azrul_amigo said...

jiwang la mamat nie...
semenjak 2 menjak nie...

aZiZuL HaFiZ said...
This comment has been removed by the author.
aZiZuL HaFiZ said...

haha..bkn pasal jiwang xjiwang la..
ak just trbce artikel ni..
then nk share r kat org2 yg jiwang..
huahahaha..=D

misz benida said...

jiwang..
tp 2 la hkikatnye..
huhu
nk xnk kna la trime org 2 ble iktan dh tjalin.
tol x zul???
sit kte bia la rhsia..
ahaks...

wanie said...

thu xpew..jiwang
tp..
eleh ckp org..org yg beri komen 2 pom sme le..

~nEeYsA~ said...

hmmm.bez2..
aku prnh trbce gak sal ni..
sbnrye..kite perlu give n take dlm any realtionship poon..
x smstinyer org yg berkapel je cm2,dgn kwn2 pun cm2 gak..
tolak ansur itu pnting..
kalo sorg je yg try mem(+ve) kn keadaan,tpi sorg g x,mka x mnjdi lah rltionship itu..
hihi...
hnye pndpt smate-mate...

aZiZuL HaFiZ said...

nth la korg.
artikel ni xbwk pe2 mksd pon
kat ak..

but just think +ve k.."klu kte nk msti ade crakn.."

wanie said...

zizul..
honestly..wanie suke ayt yg last skali 2..
seems like it related 2 me..
huhu..
n relationship 2..klu brtpuk sblh tgn xkan berbunyi..
so fkir2lah n b more tolerance in a reltionshp..all my dear fenz..

aZiZuL HaFiZ said...

spe2 pon klu brtpuk sblh tgn xkn brbunyi..cm neeysa kate
"kalo sorg je yg try mem(+ve) kn keadaan,tpi sorg g x,mka x mnjdi lah rltionship itu.."

so, pndi2 la korg k..tol ckp wanie tolerance mmg pntg dlm pe2 relationship pon..

madihahzubir said...

bila org y kt syg....

.fatin nabila. said...

ini normal..
nth..
slalu sgt dh jadi..
tiap org, sure akn kena even skali dlm idup masing²..
kdg² manusia sedar, kdg² x..
give n take & karma..
antara 2 tu je..

.elipsis. said...

saya suka. anda tepat dalam segala hal.he9

aZiZuL HaFiZ said...

haha..xsume pon..
just trpk cm2 je..=)

Budak Pensel said...

dalam hidup, kene ade benda2 camni..hidup tanpa risiko dalah hidup yang tak mengajar ape ape pun..manusia yang berjaya dalam dunia ni, adalah Rasulullah yang pernah dibaling najis ke mukanya..

pengorbanan Rasulullah adalah sejati dari pengorbanan umat2nya.

aZiZuL HaFiZ said...

mmg benar ape yg dikata..
baginda merupakan sebaik2 teladan yg harus kte jdkn cnth..betapa kecilnye kte jika mahu dibandingka dgn pengorbanan yg telah dilakukn olehnye..

Bila kite syg org tu...

Bila kita syg org tu Kita terima je apa yg org tu kata
Tp bila kita kata dia? Hati kata takpe manusia tak perfect....

Bila kita syg org tu Kita tnggu dia lame pn x pe
Tp bila dia tnggu kita???dia mrh2 Hati kata ala, adatlah ada yang mnnunggu n dtnggu....

Bila kita syg org tu Kita x tdo pn x pe lyn dia yg ngah bosan,
Tp bila kita bosan¿ Ada dia layan kita? HAti kata x pe dia busy kot.....
Bila kita syg org tu Kita gdh ngan dia, kita diam je
Tp dia heboh 1 dunia HAti kata x pe, dia tension tu.....

Bila kita syg org tu Kita kol nak ckp ngan dia
Tp dia pulak xjawab fon
Bila jd cm2, x pe HAti kata, x pe k buat cam ne dh nasib.

Bila
kita syg org tu Kita bercerita dgn dia,ibarat crita ngan tunggul lg baik
Tp bila dia bercerita ngan kita Kita dgr, sepatah2 kite ingt HAti kata x pe syg la katakn...

Bila kita syg org tu Kita sanggup bg dia rest bila dia letih,
Tp bila kita letih, dia srh jugak kita lyn dia bila dia bosan Adil ker?
HAti kata, ala bukan selalu pun..

Bila
kita syg org tu Kita jadi cam org gila bila dengar dia sakit,
Tp bila kita sakit, Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan hari kesakitan kita,
HAti kata, ala x pe, x kn dia nak berkepit ngan kita 24 jam....

Bila
kita syg org tu Kita x prnh pntingkan diri sndri
Tp dia hpokrit thp gaban
HAti kata x pe, dia mmg cm2 kene lah trima..

Bila kita syg org tu,, Kita syg nk tngglkn dia slama2nya
Tp dia x tahu kita berdpn dgn maut, Wlpn kita skt,
dia kata kat kita,sakit bese2 jer, jgn nk mngarut
HAti kata, cmnelah dia bila kita x de, msti dia hepi..

Bila kita syg org tu Kita x snggp tngk dia derita
Tp dia x prnh hargai diri kita, HAti kata, tau x btapa kita syg kan dia????

Bila
kita syg org tu Kita snggup tngglkn dia selama2nya untk dia bhgia
Tp adakah dia tahu pngrbanan yg kita lakukan itu???... fikir2kan...